Zo kies je het juiste marketingbureau
29/08/2023Wat is een call-to-action en hoe zet je ‘m in?
04/09/20231. Geen duidelijke doelen
Zonder duidelijke marketingdoelen is het lastig om het succes van je marketingactiviteiten te meten. Door heldere, meetbare doelen te formuleren breng je focus aan in je marketing en kun je het effect van de gekozen strategieën goed evalueren.
2. Slechte targeting
Welke marketingstrategie je ook toepast: als je je doelgroep niet helder hebt zul je weinig resultaat halen. Zorg dat je goed helder hebt wie je ideale klant is en wat diens problemen, verlangens en interesses zijn. Zo bereikt jouw marketingboodschap het juiste publiek.
3. Inconsistente boodschap
Marketingstrategieën werken het beste als ze naadloos op elkaar zijn afgestemd: een eenduidige boodschap over alle kanalen is essentieel. Verandert (de toon van) je boodschap steeds, dan zorgt dat voor verwarring bij potentiële klanten.
4. Onduidelijke Call-to-Action (CTA)
Een zwakke of onduidelijke CTA zorgt voor lage conversie. Formuleer je CTAs duidelijk, aantrekkelijk en laagdrempelig. Let op: gebruik maar één CTA tegelijk. Iedere pagina, mail of advertentie heeft maar één conversiedoel!
5. Niet naar je klanten luisteren
Feedback van (potentiële) klanten is een gouden bron van informatie. Gebruik je die niet, dan mis je de kans om je marketing te optimaliseren. Ga actief op zoek naar feedback, neem het serieus en maak de nodige aanpassingen om je marketinginspanningen effectiever te maken.
6. Geen data gebruiken
Nog zo’n schat van informatie: verzamelde data. Of het nu statistieken over het gebruik van je website zijn of cijfers over de prestaties van je online ads – ze geven je super waardevolle inzichten. Neem regelmatig de tijd om de data te analyseren om het effect van je marketingcampagnes te meten en te verbeteren.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
1. Geen duidelijke doelen
Zonder duidelijke marketingdoelen is het lastig om het succes van je marketingactiviteiten te meten. Door heldere, meetbare doelen te formuleren breng je focus aan in je marketing en kun je het effect van de gekozen strategieën goed evalueren.
2. Slechte targeting
Welke marketingstrategie je ook toepast: als je je doelgroep niet helder hebt zul je weinig resultaat halen. Zorg dat je goed helder hebt wie je ideale klant is en wat diens problemen, verlangens en interesses zijn. Zo bereikt jouw marketingboodschap het juiste publiek.
3. Inconsistente boodschap
Marketingstrategieën werken het beste als ze naadloos op elkaar zijn afgestemd: een eenduidige boodschap over alle kanalen is essentieel. Verandert (de toon van) je boodschap steeds, dan zorgt dat voor verwarring bij potentiële klanten.
4. Onduidelijke Call-to-Action (CTA)
Een zwakke of onduidelijke CTA zorgt voor lage conversie. Formuleer je CTAs duidelijk, aantrekkelijk en laagdrempelig. Let op: gebruik maar één CTA tegelijk. Iedere pagina, mail of advertentie heeft maar één conversiedoel!
5. Niet naar je klanten luisteren
Feedback van (potentiële) klanten is een gouden bron van informatie. Gebruik je die niet, dan mis je de kans om je marketing te optimaliseren. Ga actief op zoek naar feedback, neem het serieus en maak de nodige aanpassingen om je marketinginspanningen effectiever te maken.
6. Geen data gebruiken
Nog zo’n schat van informatie: verzamelde data. Of het nu statistieken over het gebruik van je website zijn of cijfers over de prestaties van je online ads – ze geven je super waardevolle inzichten. Neem regelmatig de tijd om de data te analyseren om het effect van je marketingcampagnes te meten en te verbeteren.