AI: Do’s en don’ts (deel 1)
04/08/2023Doe jij alles zelf?
04/08/2023In de vorige blog bespraken we een aantal dingen in je bedrijf waarvoor je Artificial Intelligence vooral niet wil inzetten. Heb je die blog gemist? Klik dan nog even terug om ‘m te bekijken. Vandaag bespreken we waarvoor je AI wèl kan inzetten.
Waar kun je AI dan wèl voor inzetten in je bedrijf?
Maak het jezelf makkelijk
Ten eerste is het slim om eens te experimenteren met het inzetten van AI om het jezelf makkelijker maken in je bedrijf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het automatiseren van processen die je nu nog handmatig uitvoert. Maar je kunt ook bijvoorbeeld een lijst van relevante hashtags laten genereren voor je social media posts of een beschrijving laten schrijven voor je YouTube video’s. Gaat jou allemaal tijd schelen.
Inspiratie
Ook kun je AI gebruiken als een bron van inspiratie. Bijvoorbeeld voor contentonderwerpen, topics voor je podcast, creatieve manieren om social media in te zetten voor je merk. Of misschien wel voor het bedenken van leuke werkvormen of oefeningen voor je cursus.
Kennis verzamelen
Nog een leuke manier om AI in te zetten: het verzamelen van kennis over allerhande onderwerpen. Of het nu verdieping op je vakkennis is, een analyse van een bepaalde markt, een overzicht van de laatste trends in een bepaald vakgebied of het verzamelen van marktcijfers die je helpen bij het maken van keuzes in je bedrijf.
Dit zijn zomaar een paar ideeën voor het inzetten van kunstmatige intelligentie in je bedrijf, zonder voorbij te gaan aan wat jou en je merk uniek maakt.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
In de vorige blog bespraken we een aantal dingen in je bedrijf waarvoor je Artificial Intelligence vooral niet wil inzetten. Heb je die blog gemist? Klik dan nog even terug om ‘m te bekijken. Vandaag bespreken we waarvoor je AI wèl kan inzetten.
Waar kun je AI dan wèl voor inzetten in je bedrijf?
Maak het jezelf makkelijk
Ten eerste is het slim om eens te experimenteren met het inzetten van AI om het jezelf makkelijker maken in je bedrijf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het automatiseren van processen die je nu nog handmatig uitvoert. Maar je kunt ook bijvoorbeeld een lijst van relevante hashtags laten genereren voor je social media posts of een beschrijving laten schrijven voor je YouTube video’s. Gaat jou allemaal tijd schelen.
Inspiratie
Ook kun je AI gebruiken als een bron van inspiratie. Bijvoorbeeld voor contentonderwerpen, topics voor je podcast, creatieve manieren om social media in te zetten voor je merk. Of misschien wel voor het bedenken van leuke werkvormen of oefeningen voor je cursus.
Kennis verzamelen
Nog een leuke manier om AI in te zetten: het verzamelen van kennis over allerhande onderwerpen. Of het nu verdieping op je vakkennis is, een analyse van een bepaalde markt, een overzicht van de laatste trends in een bepaald vakgebied of het verzamelen van marktcijfers die je helpen bij het maken van keuzes in je bedrijf.
Dit zijn zomaar een paar ideeën voor het inzetten van kunstmatige intelligentie in je bedrijf, zonder voorbij te gaan aan wat jou en je merk uniek maakt.