Eén van mijn grootste lessen als ondernemer
11/08/2023Quick-guide voor marketingtermen
18/08/20231. Een duidelijke propositie
Wat bied jij voor wie?
Die vraag moet je misschien een paar keer lezen, maar dit is de essentie van een goede propositie. Het moet het eerste zijn wat men moet ziet als je ze website bezoeken. De essentie van jouw bedrijf in een paar woorden.
2. Klantgerichte teksten
Is jouw site nog steeds geschreven als etalage voor je producten of diensten? Tijd om daarmee te stoppen. Schrijf teksten waarin jouw potentiële klant zich herkent. Maak verbinding met diens frustraties, wensen en verlangens. En doe vervolgens een aanbod dat aansluit op wat je klant wil bereiken.
3. Calls-to-action
Zorg dat je op iedere pagina een call-to-action opneemt, waarin je mensen oproept een bepaalde actie te ondernemen. Een e-book downloaden, inschrijven voor je nieuwsbrief, aanmelden voor een masterclass, of simpelweg je product kopen. Heel belangrijk: gebruik één CTA per pagina!
4. Mobiele website
Meer dan 50% van al het websitebezoek komt van mobiele gebruikers. Een goed werkende mobiele site is dus geen luxe, maar een must. Zorg dus voor een mobiele site die strak en professioneel oogt, gemakkelijk navigeert en prettig leesbaar is.
Onthoud: de aandachtsspanne op mobiel is nog korter dan die op desktop al is, dus wees kritisch op je teksten!
5. Google Analytics
Wil je je website succesvol inzetten als marketinginstrument? Dan heb je data nodig om te analyseren. Google Analytics (of een vergelijkbare tool) is dan essentieel. Installeer het en gebruik het om je site stukje bij beetje verder te optimaliseren.
Nog meer inzicht in bezoekersgedrag: installeer dan ook Hotjar.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
1. Een duidelijke propositie
Wat bied jij voor wie?
Die vraag moet je misschien een paar keer lezen, maar dit is de essentie van een goede propositie. Het moet het eerste zijn wat men moet ziet als je ze website bezoeken. De essentie van jouw bedrijf in een paar woorden.
2. Klantgerichte teksten
Is jouw site nog steeds geschreven als etalage voor je producten of diensten? Tijd om daarmee te stoppen. Schrijf teksten waarin jouw potentiële klant zich herkent. Maak verbinding met diens frustraties, wensen en verlangens. En doe vervolgens een aanbod dat aansluit op wat je klant wil bereiken.
3. Calls-to-action
Zorg dat je op iedere pagina een call-to-action opneemt, waarin je mensen oproept een bepaalde actie te ondernemen. Een e-book downloaden, inschrijven voor je nieuwsbrief, aanmelden voor een masterclass, of simpelweg je product kopen. Heel belangrijk: gebruik één CTA per pagina!
4. Mobiele website
Meer dan 50% van al het websitebezoek komt van mobiele gebruikers. Een goed werkende mobiele site is dus geen luxe, maar een must. Zorg dus voor een mobiele site die strak en professioneel oogt, gemakkelijk navigeert en prettig leesbaar is.
Onthoud: de aandachtsspanne op mobiel is nog korter dan die op desktop al is, dus wees kritisch op je teksten!
5. Google Analytics
Wil je je website succesvol inzetten als marketinginstrument? Dan heb je data nodig om te analyseren. Google Analytics (of een vergelijkbare tool) is dan essentieel. Installeer het en gebruik het om je site stukje bij beetje verder te optimaliseren.
Nog meer inzicht in bezoekersgedrag: installeer dan ook Hotjar.