Zo word je aantrekkelijker voor potentiële klanten
04/08/2023Als je het even niet meer weet, doe dan dit
04/08/2023“Als marketeers weten jullie toch wel hoe je aan klanten moet komen?”
Denk er even zo’n poeslief passief-agressief toontje bij. Ik ga weer even een ballonnetje lekprikken. Het ballonnetje van ‘het perfecte bedrijf’. Dat bestaat namelijk niet. Per definitie is een bedrijf altijd ‘in bedrijf’. Altijd in ontwikkeling. En ontwikkeling is geen perfecte, exponentieel stijgende lijn.
De weg van het ondernemerschap is nooit vlak. Er zijn hoogtepunten, maar ook dieptepunten. Het is soms – meestal eigenlijk – rete moeilijk. Er zijn hordes, tegenslagen, invloeden van buitenaf waar je geen invloed op hebt. En het is mega confronterend. Elke dag kom ik mezelf tegen. Cliché maar waar: er is geen grotere spiegel dan het ondernemerschap (ja, kinderen, maar dat is weer een andere post…).
Dus loopt bij een bedrijf met een ‘perfecte’ buitenkant alles altijd op rolletjes? Natuurlijk niet. Marketing is het eerste waar bedrijven op bezuinigen. De concurrentie in onze markt is gigantisch. Prijzen liggen hoog. Het ‘gelikte imago’ viert hoogtij. Dus ook wij worstelen met onze positionering, ons aanbod, onze pricing, het aantrekken van (de juiste) klanten. Ook ik lig af en toe ’s nachts wakker van de druk die het ondernemerschap met zich meebrengt. Maar toch gaan we de volgende ochtend weer vol goede moed aan het werk. Omdat het ondernemerschap ook heel gaaf is.
En vooral omdat ik geloof in onze visie: dat marketing niet gaat over luchtkastelen en gouden bergen. Maar over authentiek zichtbaar zijn voor jouw ideale klant. Dat jij de wereld elke dag een stukje mooier maakt en dat wij jou daarbij kunnen helpen.
Dus ja: wij weten hoe we aan klanten kunnen komen. Maar we kunnen niet toveren. We doen gewoon elke dag ons best. Voor al die ondernemers die hetzelfde doen. En ik droom van een wereld waarin dat genoeg is.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
“Als marketeers weten jullie toch wel hoe je aan klanten moet komen?”
Denk er even zo’n poeslief passief-agressief toontje bij. Ik ga weer even een ballonnetje lekprikken. Het ballonnetje van ‘het perfecte bedrijf’. Dat bestaat namelijk niet. Per definitie is een bedrijf altijd ‘in bedrijf’. Altijd in ontwikkeling. En ontwikkeling is geen perfecte, exponentieel stijgende lijn.
De weg van het ondernemerschap is nooit vlak. Er zijn hoogtepunten, maar ook dieptepunten. Het is soms – meestal eigenlijk – rete moeilijk. Er zijn hordes, tegenslagen, invloeden van buitenaf waar je geen invloed op hebt. En het is mega confronterend. Elke dag kom ik mezelf tegen. Cliché maar waar: er is geen grotere spiegel dan het ondernemerschap (ja, kinderen, maar dat is weer een andere post…).
Dus loopt bij een bedrijf met een ‘perfecte’ buitenkant alles altijd op rolletjes? Natuurlijk niet. Marketing is het eerste waar bedrijven op bezuinigen. De concurrentie in onze markt is gigantisch. Prijzen liggen hoog. Het ‘gelikte imago’ viert hoogtij. Dus ook wij worstelen met onze positionering, ons aanbod, onze pricing, het aantrekken van (de juiste) klanten. Ook ik lig af en toe ’s nachts wakker van de druk die het ondernemerschap met zich meebrengt. Maar toch gaan we de volgende ochtend weer vol goede moed aan het werk. Omdat het ondernemerschap ook heel gaaf is.
En vooral omdat ik geloof in onze visie: dat marketing niet gaat over luchtkastelen en gouden bergen. Maar over authentiek zichtbaar zijn voor jouw ideale klant. Dat jij de wereld elke dag een stukje mooier maakt en dat wij jou daarbij kunnen helpen.
Dus ja: wij weten hoe we aan klanten kunnen komen. Maar we kunnen niet toveren. We doen gewoon elke dag ons best. Voor al die ondernemers die hetzelfde doen. En ik droom van een wereld waarin dat genoeg is.