Doe jij alles zelf?
04/08/2023Simpele conversietip voor jouw website
04/08/2023Ik ga waarschijnlijk geen vrienden maken met deze uitspraak, in deze wereld van ‘volg je intuïtie’ en ‘ga in je kracht staan’. Maar ik doe ‘m toch: maak in marketing geen keuzes op basis van je onderbuikgevoel. En ik ga je vertellen waarom.
Ik denk dat het echt tijd is voor een kleine tegenbeweging. Want het wemelt op social media van de business guru’s die je aansporen om zo intuïtief mogelijk te ondernemen. En: even voor de duidelijkheid: ik ben de eerste die tegen je zegt dat je je bedrijf en je marketing zo moet organiseren dat het 100% bij jou past. Anders ben je namelijk niet authentiek én houd je het niet vol.
Maar dat is wat anders dan passief gaan zitten wachten wat er op je pad komt. En alleen maar keuzes maken op basis van je onderbuikgevoel. Je kunt in een bedrijf niet zonder strategie. Je moet ook vooruit denken. Plannen. Tenminste, wel als je echt resultaat wil behalen.
Dus je langetermijnstrategie, je keuzes voor op welke manier je je marketing in gaat zetten, dat zijn keuzes die je voornamelijk rationeel moet maken.
En dat geldt zeker ook voor de kleine dingen. Hoe vaak ik niet iemand heb horen roepen “die salespage ziet er super saai uit. Laten we er wat mooie foto’s bij zetten. Ik weet zeker dat ie dan beter converteert.” En dat wanneer je dat dan gaat testen, die oude, saaie pagina het stukken beter blijkt te doen.
Mijn advies hier is: zoek de balans tussen een concept en een manier van communiceren die 100% past bij wie jij bent, maar bouw vervolgens aan je bedrijf door rationele keuzes te maken, gebaseerd op data en bewezen strategieën. Zo creëer je echt duurzaam succes.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
Ik ga waarschijnlijk geen vrienden maken met deze uitspraak, in deze wereld van ‘volg je intuïtie’ en ‘ga in je kracht staan’. Maar ik doe ‘m toch: maak in marketing geen keuzes op basis van je onderbuikgevoel. En ik ga je vertellen waarom.
Ik denk dat het echt tijd is voor een kleine tegenbeweging. Want het wemelt op social media van de business guru’s die je aansporen om zo intuïtief mogelijk te ondernemen. En: even voor de duidelijkheid: ik ben de eerste die tegen je zegt dat je je bedrijf en je marketing zo moet organiseren dat het 100% bij jou past. Anders ben je namelijk niet authentiek én houd je het niet vol.
Maar dat is wat anders dan passief gaan zitten wachten wat er op je pad komt. En alleen maar keuzes maken op basis van je onderbuikgevoel. Je kunt in een bedrijf niet zonder strategie. Je moet ook vooruit denken. Plannen. Tenminste, wel als je echt resultaat wil behalen.
Dus je langetermijnstrategie, je keuzes voor op welke manier je je marketing in gaat zetten, dat zijn keuzes die je voornamelijk rationeel moet maken.
En dat geldt zeker ook voor de kleine dingen. Hoe vaak ik niet iemand heb horen roepen “die salespage ziet er super saai uit. Laten we er wat mooie foto’s bij zetten. Ik weet zeker dat ie dan beter converteert.” En dat wanneer je dat dan gaat testen, die oude, saaie pagina het stukken beter blijkt te doen.
Mijn advies hier is: zoek de balans tussen een concept en een manier van communiceren die 100% past bij wie jij bent, maar bouw vervolgens aan je bedrijf door rationele keuzes te maken, gebaseerd op data en bewezen strategieën. Zo creëer je echt duurzaam succes.