6 meest gemaakte fouten in marketing
01/09/20235 low budget marketingstrategieën voor kleine bedrijven
12/09/2023De call-to-action, afgekort CTA, is één van de belangrijkste onderdelen van je marketing-communicatie.
De letterlijke vertaling van call-to-action is “oproep-tot-actie”, oftewel: je roept iemand op om een bepaalde actie te ondernemen. Vaak vind je CTAs op knoppen, zoals “Registreer nu”, of “Schrijf je hier in”, maar ook een “Koop”-knop is een call-to-action.
Een paar tips:
Ten eerste: Formuleer je CTA kort en bondig. Sowieso valt dat beter op op je pagina, maar bovendien voorkomt het verwarring en en onzekerheid over waar mensen nu precies ja tegen zeggen.
Ten tweede iets wat heel vaak fout gaat: kies voor één call-to-action tegelijk. Voor één website pagina, (of post, of reeks stories) kies je dus voor één specifieke actie die je wil dat mensen nemen. Anders raken mensen afgeleid of gaan ze twijfelen welke actie ze moeten nemen.
De derde tip: Maak de drempel om op die knop te klikken zo laag mogelijk. Zorg er met je teksten op je pagina voor dat het klikken op je call-to-action knop eigenlijk een no-brainer is. Zorg voor een opvallende knop en gebruik motiverende, actie-gerichte werkwoorden zoals “Start vandaag” of “Ja, ik doe mee”.
Ga met deze tips eens aan de slag met jouw verschillende calls-to-action en laat me even weten wat het je oplevert.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
De call-to-action, afgekort CTA, is één van de belangrijkste onderdelen van je marketing-communicatie.
De letterlijke vertaling van call-to-action is “oproep-tot-actie”, oftewel: je roept iemand op om een bepaalde actie te ondernemen. Vaak vind je CTAs op knoppen, zoals “Registreer nu”, of “Schrijf je hier in”, maar ook een “Koop”-knop is een call-to-action.
Een paar tips:
Ten eerste: Formuleer je CTA kort en bondig. Sowieso valt dat beter op op je pagina, maar bovendien voorkomt het verwarring en en onzekerheid over waar mensen nu precies ja tegen zeggen.
Ten tweede iets wat heel vaak fout gaat: kies voor één call-to-action tegelijk. Voor één website pagina, (of post, of reeks stories) kies je dus voor één specifieke actie die je wil dat mensen nemen. Anders raken mensen afgeleid of gaan ze twijfelen welke actie ze moeten nemen.
De derde tip: Maak de drempel om op die knop te klikken zo laag mogelijk. Zorg er met je teksten op je pagina voor dat het klikken op je call-to-action knop eigenlijk een no-brainer is. Zorg voor een opvallende knop en gebruik motiverende, actie-gerichte werkwoorden zoals “Start vandaag” of “Ja, ik doe mee”.
Ga met deze tips eens aan de slag met jouw verschillende calls-to-action en laat me even weten wat het je oplevert.