Zonder social media presence tel je niet mee
28/07/2023“Als marketeers weten jullie toch wel hoe je aan klanten moet komen?”
04/08/2023Vandaag een korte tip om je teksten echt aantrekkelijk te maken voor je potentiële klant. Voor sommige van jullie zal dit wellicht een enorme open deur zijn, maar in de praktijk zien wij dit echt nog heel vaak misgaan.
Veel bedrijven vergeten namelijk te denken als hun potentiële klant.
Een voorbeeld: ik kom heel vaak websites tegen van therapeuten die héél uitgebreid beschrijven welke verschillende therapieën of behandelwijzen ze allemaal aanbieden. Met een heel verhaal over de achtergrond van de therapie, bij welk instituut ze dat geleerd hebben en hoe die behandeling precies werkt. Prima. Maar nergens op die website staat met wat voor klachten ik bij jou terecht kan.
Ik bezoek jouw website omdat ik een klacht heb waar ik vanaf wil. Ik wil me herkennen in wat jij schrijft over waar ik nu tegenaan loop en wat mijn wensen en verlangens zijn voor de toekomst. En ik wil lezen dat jij dan de therapeut bent waar ik moet zijn. Welke behandelwijze voor mij het meest geschikt is, dat komt later wel.
Super belangrijk dus om bij het schrijven van je marketingteksten niet te denken vanuit wat jij te bieden hebt, maar vanuit waar jouw ideale klant naar op zoek is. Pas dan voelt iemand zich gezien en zal tot actie overgaan.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
Vandaag een korte tip om je teksten echt aantrekkelijk te maken voor je potentiële klant. Voor sommige van jullie zal dit wellicht een enorme open deur zijn, maar in de praktijk zien wij dit echt nog heel vaak misgaan.
Veel bedrijven vergeten namelijk te denken als hun potentiële klant.
Een voorbeeld: ik kom heel vaak websites tegen van therapeuten die héél uitgebreid beschrijven welke verschillende therapieën of behandelwijzen ze allemaal aanbieden. Met een heel verhaal over de achtergrond van de therapie, bij welk instituut ze dat geleerd hebben en hoe die behandeling precies werkt. Prima. Maar nergens op die website staat met wat voor klachten ik bij jou terecht kan.
Ik bezoek jouw website omdat ik een klacht heb waar ik vanaf wil. Ik wil me herkennen in wat jij schrijft over waar ik nu tegenaan loop en wat mijn wensen en verlangens zijn voor de toekomst. En ik wil lezen dat jij dan de therapeut bent waar ik moet zijn. Welke behandelwijze voor mij het meest geschikt is, dat komt later wel.
Super belangrijk dus om bij het schrijven van je marketingteksten niet te denken vanuit wat jij te bieden hebt, maar vanuit waar jouw ideale klant naar op zoek is. Pas dan voelt iemand zich gezien en zal tot actie overgaan.