Social media: Focussen of spreiden?
28/07/2023Zo word je aantrekkelijker voor potentiële klanten
04/08/2023Als je jezelf serieus neemt als bedrijf zorg je voor een gelikt Insta-profiel. En Facebook. Minimaal twee keer per week (beter: dagelijks) een inspirerende post of reel, die ook nog regelmatig viral gaat. O ja, en vergeet TikTok niet. Hoe genanter je wijst naar om je heen geplakte wijsheden, hoe beter.
In ons vakgebied is het oordeel nog erger:
- Hoe kun je als marketingbureau nou geen social media strategie hebben?
- Als marketingbureau hoor je het goede voorbeeld te geven.
- Je heb je eigen marketing natuurlijk perfect voor elkaar.
- Bovendien: marketeers schudden goede content toch zo uit hun mouw?
- En áls je wat post, zorg dan dat het er super professioneel uitziet.
Complete bullshit natuurlijk.
Net alsof een social media profiel enige indicatie is van de omzet (of winst) van een bedrijf, het aantal tevreden klanten, het werkplezier van de ondernemer…? Buiten deze online bubbel zijn er talloze mega-succesvolle bedrijven zonder social media.
En omgekeerd zijn er genoeg niet-succesvolle bedrijven met een gelikte Insta-feed. Niks mis met een goede social media strategie natuurlijk, als je daarvoor kiest. Maar het is niet de heilige graal. Geen enkele marketingstrategie is dat trouwens.
Zullen we ophouden het succes van een bedrijf af te meten aan het aantal volgers?
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
Als je jezelf serieus neemt als bedrijf zorg je voor een gelikt Insta-profiel. En Facebook. Minimaal twee keer per week (beter: dagelijks) een inspirerende post of reel, die ook nog regelmatig viral gaat. O ja, en vergeet TikTok niet. Hoe genanter je wijst naar om je heen geplakte wijsheden, hoe beter.
In ons vakgebied is het oordeel nog erger:
- Hoe kun je als marketingbureau nou geen social media strategie hebben?
- Als marketingbureau hoor je het goede voorbeeld te geven.
- Je heb je eigen marketing natuurlijk perfect voor elkaar.
- Bovendien: marketeers schudden goede content toch zo uit hun mouw?
- En áls je wat post, zorg dan dat het er super professioneel uitziet.
Complete bullshit natuurlijk.
Net alsof een social media profiel enige indicatie is van de omzet (of winst) van een bedrijf, het aantal tevreden klanten, het werkplezier van de ondernemer…? Buiten deze online bubbel zijn er talloze mega-succesvolle bedrijven zonder social media.
En omgekeerd zijn er genoeg niet-succesvolle bedrijven met een gelikte Insta-feed. Niks mis met een goede social media strategie natuurlijk, als je daarvoor kiest. Maar het is niet de heilige graal. Geen enkele marketingstrategie is dat trouwens.
Zullen we ophouden het succes van een bedrijf af te meten aan het aantal volgers?